måndag 16 november 2009

Vecka 46, 9 - 15 nov 2009

Måndagen den 9 nov till söndagen den 15 nov 2009.
Ett, två, tre, fyra räknar Polarn varje gång som jag varit ute och kommer in, tassarna skall torkas. Jag måste lära mig att lyfta rätt tass, helknasigt. Bra säger Polarn, Doggar måste också kunna räkna. Så här går det till. Ett då lyfter jag höger framtass och Polarn torkar. Två höger bak lyfts och torkas. Tre vänster bak, lyfts och torkas. Fyra vänster fram lyfts ock torkas. Jag lyfter själv nu. Snart så skall han börja krångla till det hela och inte ta det i samma ordning. Vet ej fasen om jag går med på det. Han Polarn alltså har gått lite taskigt i början på veckan. Uppskuren i kistan minst 12 cm. Det är inget pjosk på sjukan numera, allt fixas på några timmar. Ingen direkt prompafart, mera som snigelprompa. Golfat har vi gjort, tre dagar, snigelgolf. Mycket sorkar, inget bolletande, svårt att böja för vissa alltså. Mörkret som tusan är det ute, solen har helt ballat ur. Hemma verkar dom också ha ballat ur. Rockad heter det vist, Polarn har flyttat sitt kontor till ett nytt rum, Pyret till Polarns gamla rum, gästrum i Pyrets gamla rum, hänger ni med. Ut med möbler in med nya. Lilla Prinsessan har fått två nya vita fårskinn att ligga på. Nu har jag fem bäddar i kåken, inte lätt att välja. Massa hundkompisar har jag fått, ibland så kan vi vara en 5-6 stycken som härjar runt. Fot skall det gås också, med och utan koppel. På tv så är det ”Livet i Fagervik” som gäller, seg tycker jag och ”John Adams ”, bara en massa snack. Då tycker jag att ”Dansbandskampen” och ”Idol” är bättre.
Slut på veckan god natt. En sak till, 12 Hägrar såg vi häromdagen, inte i vår damm som tur va. Det vore bra om han tog några foton snart på mig

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida